מה זה שיווק שותפים, מה אפשר לשווק ואיך עושים מזה כסף?

מבין כל הדרכים לעשות כסף מהאינטרנט דרך "נכסים דיגיטליים", שיווק שותפים affiliate marketing היא אחת הדרכים הוותיקות יותר.

העיקרון שעומד מאחורי הרעיון של שיווק שותפים הוא פשוט למדי, אבל לפעמיים מרוב הזדמנויות קל ללכת לאיבוד. 

רוצים לקבל מידע על שיווק שותפים למתחילים? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהבין מה זה שיווק שותפים ואיך עושים את זה בצורה הבטוחה והיעילה ביותר.

שיווק שותפים - מה זה affiliate marketing
מה זה affiliate marketing? איך להרוויח עם שיווק שותפים?

מה זה affiliate marketing? על שיווק שותפים ולמה הוא כל כך נגיש

שיווק שותפים זה קונספט שאומר שאתם משווקים מוצרים או שירותים של מישהו (אדם או חברה) והוא בתמורה מעניק לכם עמלה שתקבלו בתור הכנסה פסיבית עבור כל לחיצה על הקישור או מודעה (כולל באנרים לצורך העניין) שמובילים אליו או מכירה בפועל.

וכן, זה אומר שאתם לא צריכים להחזיק שום מלאי אצלכם, לא למכור שום דבר באופן ישיר ובדרך כלל גם טופס הלידים שהגולש ממלא לא נמצא בשרת שלכם.

במקום זאת, בתחום שיווק שותפים הזיהוי שלכם נעשה באופן ישיר דרך הקישור שאתם שותלים או חלק אחר בקוד של האתר (לדוגמה, זה שאמור להפיק מודעות רנדומליות לתוך תבנית של באנר).

למרות שבתיאוריה אפשר לעבוד מול שותפים בודדים "אחד על אחד", מי שהופך את שיווק השותפים לחלק נכבד מההכנסה החודשית שלו בדרך כלל יעדיף לעבוד עם רשתות שותפים גדולות שם יש מגוון גדול של מפרסמים שאפשר לגשת לכולם דרך ממשק משותף אחד.

עבודה מול שותף ספציפי היא רעיון טוב אם יש לכם נכס אטרקטיבי במיוחד או משהו אחר שאתם יכולים למנף לטובתכם.

יש גם אתרים בנישות מאוד ספציפיות שזקוקים לשותפים כאלו ולרעיון שעומד מאחורי שיווק שותפים.

לדוגמה, אתרים על עיצוב גרפי ומאגרי תמונות עשויים להשתמש בתוכנית משווקי שותפים של תבניות לוורדפס.

שיווק שותפים מה מותר ואיך לעשות את זה

מה אפשר לשווק בשיווק שותפים ומהן הדרכים בהן מותר לפרסם?

שיווק שותפים affiliate marketing מאפשר לשווק כמעט הכול: החל מספרים שמסבירים איך לעשות דיאטה, דרך מקררים ומוצרי חשמל ועד לתוכניות ביטוח.

האפשרויות הן כאמור כמעט בלתי מוגבלות, ובכל קטגוריה יש כנראה אלפי רשתות שונות שתומכות בתוכנית של שותפים.

הדבר המרכזי שאתם צריכים לזכור הוא שלכל רשת יש את התנאים וההגבלות שלה.

לדוגמה, ברוב התוכניות של שיווק שותפים עבור מוצר או שירות לא תוכלו לשווק באתרים שמיועדים למבוגרים או אתרים שעוסקים בנושאים רגישים אחרים (כגון מכירת אלכוהול).

יכולות להיות גם מגבלות על הדרכים בהן אתם יכולים לפרסם.

למשל, אם אתם מפרסמים ברשת השותפים של גוגל (שאגב מתאימה אוטומטית את הפרסומות לאתר שלכם), אתם לא יכולים להציב מודעות בחלונות קופצים.

אתם גם לא יכולים להטעות את הגולשים שלכם ולגרום להם לחשוב שהמודעות הן חלק מהתוכן באתר (זאת בניגוד לשיווק שותפים בו הקישור הוא חלק אורגני מטקסט באתר).

אז איך מתחילים?

השלב הראשון בדרך להצלחה באפיק שיווק שותפים הוא דווקא לא יצירת הנכסים שלכם, אלא בחירה ברשת השותפים שהכי מתאימה לכם. בעברית הרשימה היא יחסית מוגבלת, אבל רשתות שותפים בינלאומיות לא חסר.

💡 העצה שלנו כשמדובר על אפיליאציה – לבחור בהתחלה בנושא שקרוב ללבבכם ולא תצטרכו להשקיע שעות במחקר שקשור אליו.

💡 הטיפ השני שלנו לשיווק שותפים, הוא לא לקפוץ ישר למים העמוקים היכן שנמצאים הכרישים: תחומים כמו הימורים, תרופות שונות ומשונות, פורקס וכו' הם מבין התחרותיים ביותר שיש, והם גם יצמצמו את הנכסים שתוכלו להשתמש בהם.

שיווק שותפים למתחילים
תוכניות שותפים איך מתחילים?

רשתות שיווק שותפים מומלצות

☑️ טאבולה ואאוטבריין, Google Adsense

גוגל אדסנס היא תוכנית שיווק השותפים של גוגל ומהווה את "רשת המדיה" שלה. כלומר, מאסה מסיבית של שטחי פרסום שמי שמפרסם פר לחיצה (PPC) יכול להשתמש בה כמפרסם.

מי שמעניק שטחי פרסום באתר שלו נקרא לעיתים גם Publisher.

היתרון הוא שאפשר לשתול את המודעות שלה כמעט בכל אתר אינטרנט סטנדרטי (כזה שלא מתעסק בנושאים רגישים) ולאחר תהליך אימות קצר לאתר הראשון, אתם יכולים להשתמש בכל האתרים שלכם תחת אותו החשבון.

החיסרון בתוכנית שיווק שותפים זו, הוא שאתם לא יכולים להחליט מה בדיוק לפרסם וגוגל מסתמכת על התכנים של האתר שלכם והחיפושים ההיסטוריים של הגולש.

מלבד זאת, מהניסיון שלנו צריך תנועה משמעותית של כמה אלפי כניסות ליום כדי להתחיל בכלל לראות רווחים משמעותיים אפילו בנישות בהן המפרסמים מוכנים לשלם הרבה.

תוכניות שיווק שותפים אחרת שדומה לגוגל אדסנס הן התוכניות של טאבולה ואאוטבריין: גם כאן יש התאמה אוטומטית בין תוכן האתר שלכם לבין המודעות שיוצגו, אך הן מוצגות כהמלצה למאמרים ולא בתור מודעות קלאסיות.

עבור אתרים מידע או אתרים חדשותיים הן יכולות להיות מאוד רלוונטיות (ynet, מאקו ושאר אתרי התוכן הגדולים בארץ עושים בהם שימוש מסיבי).

אך החוכמה בשיווק שותפים היא לשים את המודעות הללו במקומות שבהן הגולשים יוכלו לראות אותן ולא לקבור אותן בסוף העולם.

☑️ סקינדו

סקינדו היא תוכנית שיווק שותפים גדולה שפועלת בשוק הישראלי. מספר המפרסמים בה הוא גדול באופן יחסי ואתם מקבלים בונוסים על לידים או מספר מכירות מסוים לחודש שנסגרו דרכם. רצוי לבדוק היטב אלו מפרסמים זמינים לכם מכיוון שבדרך כלל נדרש תוכן או ערוצים מאוד ממוקדים כדי להצליח.

☑️ Clickbank

קליקבנק היא כנראה רשת תוכנית שותפים העצמאית הגדולה בעולם והיא בנויה בעצמה מאוסף של רשתות שונות. תוכלו למצוא בה כמעט כל דבר שתחשבו עליו בפורמט דיגיטלי (מספרים דיגיטליים ועד קורסים).

זו נקודת פתיחה טובה אם אתם רוצים לפתוח נכסים שפונים לקהל בינלאומי. אך מנגד, היא הפכה כיום לרשת מאוד צפופה וכדאי להיכנס אליה רק לאחר שקראתם לפחות כמה מדריכים בנושא והבנתם ממה להיזהר, מה עובד ומה לא עובד.

☑️ Commission Junction (CJ)

עוד רשת תוכנית שותפים יחסית ידועה, וותיקה שמתאימה מאוד למי שמוכר דווקא מוצרים פיזיים, אפילו אוכל. יש בה יש למעשה קבוצות של רשתות, כאשר עבור כל רשת ניתן לראות נתונים חשובים כגון מדינות יעד מרכזיות, מטבעות ודירוג הרווחים שלה לעומת רשתות אחרות.

☑️ אמאזון ו-ebay

בוודאי שמעתם על Dropshopping, פתיחת חנויות ושאר השיטות לעשות כסף דרך זירות מסחר אלקטרוני. בניגוד לכל השיטות הנ"ל שדורשות מכם בדרך כלל לקנות מלאי מראש (גם אם אתם מאחסנים את המוצר אצל אמזון), בתוכניות השותפים אתם מפנים למוצרים או מוכרים ספציפיים שמעניקים לכם עמלה על כל מכירה.

בניית הנכסים שלכם – איך להרוויח עם שיווק שותפים?

פעם הנכסים המרכזיים שלכם היו נכסים קבועים בדומה לנדל"ן. כלומר, בעיקר אתרי אינטרנט או עמודי נחיתה. היום אלו עדיין נכסים מצוינים, במיוחד למי שיש לו ניסיון עם PPC (קידום ממומן) ו-SEO.

אבל יש עוד כמה סוגי נכסים ששווה לשים לב אליהם:

נכסים ציבורים

העלייה של הרשתות החברתיות הביאה למהפך בתחום הזה. לדוגמה, אם אתם נמצאים בקבוצה של אוהבי חיות ומפרסמים שם מבצע על מתקן האכלה לכלבים, אתם יכולים לשים בהודעה קישור אפילייט שלכם (עדיף בתוספת גילוי נאות כדי לא לעצבן את האדמינים). כאן אתם למעשה משתלבים בנכס ציבורי.

נכסים שלכם שמתארחים בפלטפורמה חיצונית במסגרת שיווק שותפים

יש גם מקרים שאי אפשר להכניס לקטגוריה מסוימת. לדוגמה, יש לכם ערוץ ביו-טיוב עם סרטון שבו אתם מפרסמים בתוך הסרטון קישור אפילייט לתכשיר נגד התקרחות שנראה ככה: hairtherapy.com/lorem50. זה קישור שקל לזכור. הצופה מקבל איזושהי הנחה ואתם מקבלים עמלת מכירה.

במקרה הזה הנכס לא בבעלות מלאה שלכם כי הערוץ שלכם עדיין כפוף למגבלות ולחוקים של יו-טיוב. אגב, יש כאלו ששמים קישור ארוך בתיאור, אבל זו שיטה קצת פחות אפקטיבית כי הקישורים האלו לא ממש בולטים

יש גם נכסים קלאסיים אחרים כמו למשל פורומים, אבל הם פחות רלוונטיים מכיוון שרוב קהילות הפורומים היום הן קהילות מקצועיות עם משתמשים שלא בהכרח חושפים את הזהות שלהם והנכונות שלהם לקנות מקישורי אפילייט היא לא גדולה.

לדוגמה, פורמים של מתכנתים (אלא אם כן תמצאו מספיק מתכנתים מתחילים למכור להם קורס PHP… 😉).

טיפים נוספים להתנהלות בעולם שיווק שותפים affiliate marketing

טיפים לשיווק שותפים
איך להרוויח עם שיווק שותפים? טיפים לאפיליאציה מוצלחת

☑️ קידום אורגני

לעיתים קל יותר לקדם ביטויים מכפי שאתם חושבים גם כשאין לכם המון ניסיון עם קידום אתרים: ביטויים כמו "תמונות בחינם" או "תמונות מקצועיות" יכולים להביא לכם לא מעט תנועה בזכות פוסטים איכותיים ואולי קישורים מפוסטים דומים אחרים שכבר עברו קידום אתרים או כאלו שמאזכרים את הנושא באתרים חיצונים.

אגב, גם אם הגולש מחפש משהו בחינם, אתם יכולים להפנות אותו לאתר בתשלום, אבל עם הנחה כלשהיא וכמובן להזכיר בפוסט שהמבחר הכי גדול ומקצועי נמצא באתרים כאלו.

☑️ פייסבוק ורשתות חברתיות

אל תעלו לקבוצות מוצרים רנדומליים, עדין לכם להשתתף בקבוצה באופן פעיל, לצבור קצת וותק ואולי לקבל גם תג של יוזם דיונים. נצלו את הזמן הזה כדי להבין מה אנשים הכי מחפשים כיום, במיוחד בתקופות חמות (והיום כמעט כל חג נחשב לתקופת מכירות חמה). אומנם העמלות שלכם יהיו יותר קטנות בגלל החיתוך במחירים, אבל מבחינת אחוזי ההפניות שתקבלו יכול מאוד להיות זה ישתלם לכם.

בנוסף, יש קבוצות שבהן יש איסור כללי להכניס קישורי אפילייט, בדרך כלל זה יהיה רשום בשרשור דביק של חוקי הקבוצה או בשאלון הכניסה אליה.

☑️ PPC

בניגוד לעולם של קידום אתרים (SEO), PPC הוא ערוץ שבשבילו תצטרכו תקציב קבוע ולכן הוא יכול לגרום לכם לכאורה להפסד אם לא תעקבו אחרי כמה שאתם מוציאים. אפשרות אחת יעילה היא למקד את המודעות שלכם רק עבור מי שכבר נכנס לעמוד שבו שמתם קישור אפילייט (שיווק מחדש). יכול להיות שתשלמו קצת יותר מהמתחרים שלכם על כל לחיצה, אבל גם תעלו את אחוזי ההמרה באופן משמעותי.

כמו כן, אתם צריכים למצוא את ה-Sweet Spot (נקודת איזון) שעדיין תהיה עבורכם רווחית. לדוגמה, אם כל קליק יעלה לכם כמעט 1$ והעמלה שתקבלו מהמוצר תנוע בין 90 סנט לבין 1.10$, כנראה שלא תרוויחו, וגם אם כן, זה ייקרה מאוד לאט. לכן בשונה מתחום קידום אתרים, PPC עדיף להתחיל עם מוצרים שאין עליהם הרבה תחרות מבחינת מילות מפתח או לכל הפחות להגביל את התקציב החודשי.

☑️ יו-טיוב

ביו-טיוב חשוב מאוד להחליף את השותפים או המוצרים שאתם מקדמים לעיתים קרובות. אם הגולשים ייראו 20 פעם את אותה ההצעה, הם פשוט ידלגו מעליה (לרוב לא מדובר במודעה של יו-טיוב ולכן הם פשוט צריכים להריץ את הסרטון קדימה). ככל שיהיה מדובר בנישה שיותר קרובה לקהל הצופים שלכם, כך פחות אנשים ידלגו עליה.

לדוגמה, אם אתם מעלים סרטון שנותן כמה טיפים על צילום, תוכלו להפנות לאתר עם קורסים מקוונים על הנושא או נושאים קרובים (עריכת וידאו) ולהמליץ על קורס אחד או שניים שעזר לכם.

אפיליאציה נעימה!

 

לקריאה נוספת בנושא: איך לעשות כסף מיוטיוב – לחצו כאן

 

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן