נכס דיגיטלי – איך מקימים נדל"ן דיגיטלי מא' ועד ת' ואיך אפשר להרוויח מזה?

אחד מהשינויים הרבים שהקורונה הכניסו לחיינו היא התובנה שהדיגיטל יכול לייצר היום כסף לפחות אם לא יותר מאשר נכסים והחזקות בחיים הממשיים, כאשר לאור זאת רבים ומתרבים אלו שמבקשים להנות מכל שיש לעולם הזה להציע, בין אם מדובר בהקמת אתרים, קניית נכסים קיימים, או הליכה אחר הבטחות שווא על הרים וגבעות.

אז איך בדיוק מנווטים בעולם הזה שמתפתח כל כך מהר? איך יודעים ממה להיזהר ואיזה דגלים אדומים צריך לחפש? או במילים אחרות – איך מקימים נכס דיגיטלי?

איך מקימים נדל"ן דיגיטלי?
איך להקים נדל"ן דיגיטלי?

מה זה נכס דיגיטלי בכלל?

אבל לפני שנצלול לתוך עולם הנכסים הדיגיטליים ומאפייניהם הייחודיים, חשוב להגדיר מלכתחילה מהו נכס דיגיטלי ומה כלול בתוכו, כשבגדול מדובר במונח חמקמק בעיקר בגלל שהוא רחב מאוד.

בגדול, בדומה למונח נכס כשלעצמו, כמונח רחב ושמקבל אין ספור צורות והיבטים חדשים, גם נכס דיגיטלי (או נדל"ן דיגיטלי) הוא קשה להגדרה, אבל בגדול מדובר בכל דבר שנמצא באינטרנט ונושא את שמכם. כלומר – שייך לכם.

נכסים דיגיטליים מוכרחים לקבל שייכות ובעלות כדי להיחשב כנכס, כאשר אפשר להתייחס גם לפודקאסט, ספר דיגיטלי, מוזיקה ואמנות כנכסים דיגיטליים, כמו שאפשר גם להתייחס לאתר חם שמייצר לידים ואין סוף פניות כנכס דיגיטלי באותה מידה.

סוגי נכסים דיגיטליים

בהמשך לכך, קיים שוני גם בין נכסים דיגיטליים שונים על רקע הסוג והבעלות המלאה או החלקית שיש לבעל הנכס אל מול גורם נוסף, כלומר – יש נכסים דיגיטליים שאמנם הם שלכם לחלוטין, אבל נאלצים להתיישר לדרישות רגולטוריות של הפלטפורמה בה אתם נעזרים כדי להקים אותה.

נכסים דיגיטליים ברשתות חברתיות

מה הכוונה? בגדול שגם אם יש לכם עמוד מוצלח בפייסבוק, כזה שעוקבים אחריו עשרות אם לא מאות אלפי אנשים, יכול להיות שפוסט אחד לא במקום (יש כאלו שאפילו מרחיקים לכת לתאוריות קונספירציה כאלו ואחרות), והעמוד שלכם במקרה הטוב יוקפא לכמה שבועות ובמקרה הרע ייסגר לצמיתות – ואיתו כל ההישגים והעוקבים הנאמנים שצברתם בעמל רב.

זו דוגמה לנכס דיגיטלי ברשת חברתית, כנכס שבסוף מוכרח לעמוד בתנאי שימוש מסוימים מצד הרשת החברתית, אשר הפרתם יכולה לעלות לבעל החשבון בבעלות עצמה, מוזמנים לשאול את דונלד טראמפ, כאשר בשלהי הקדנציה שלו נאלץ להיפרד מחשבון הטוויטר האהוב שלו – זה שבאמצעותו הצליח הנשיא האמריקאי להגיע ללא פחות מ- 88,776,124 עוקבים! (כן – בדקתי).

נכסים דיגיטליים ברשתות חברתיות
הקמת נכס דיגיטלי ברשתות חברתיות

נכסים דיגיטליים בבעלות משותפת

בנוסף, לכך, סוג נוסף של נכסים דיגיטליים הם כאלה שהבעלות עליהם מתחלקת בין בעל הנכס לבין הפלטפורמה בה הוא נעזר, מעין שותפות ושמכונים לרוב – נכסים בבעלות משותפת.

נכסים אלו נוגעים לאתרי מסחר גדולים, פלטפורמות עצומות בהן מאפשרות ענקיות כדוגמת עליבאבא, אמזון, איביי ודומיהן לגולשים לפתוח חנות וכזו שאותן חברות מפיצות ומביאות לידיעתם של כלל הגולשים, כאשר הבעלות על החנות וכיוצא בכך ההכנסות מהנכס, מתחלקות בין האדם הפרטי לבין בעלת הפלטפורמה בו הוא פועל – מה חשבתם? שהם פילנתרופים?

נכסים דיגיטליים בשליטה מלאה

לבסוף, אולי גולת הכותרת של נכסים דיגיטליים באשר הם, הם נכסים דיגיטליים בשליטה מלאה, בלי תלות ברשת חברתית, או ברשת קמעונאית שיכולה ביום בהיר אחד להוריד את המסך ולהרוס את כל שעבדתם עבורו ימים רבים ושבועות.

נכסים דיגיטליים בשליטה מלאה הם אתרי אינטרנט, אפליקציות, תמונות או סרטונים שעיצבתם, ובעצם כל דבר שהוא פרי ידכם המקורי, גם אם נעזרתם באנשי מקצוע כאלו ואחרים במהלך הדרך כדי שיתרמו מהידע שלהם – מה שמוביל אותנו לסוגייה הבאה, מי מגן על הנכס שלכם מפני העתקות?

הגנה משפטית על נכסים דיגיטליים

רבים נוטים לחשוב שבגלל שהנכס הדיגיטלי זמין לכולם, וכל אדם יכול לראות אותו בכל רגע נתון, שיש בכך הצדקה או פרצה שמאפשרת למי שרוצה להעתיק את התוכן שקיים בו ולברוח אל השקיעה, והם – חלקית צודקים, אבל חשוב לדעת ולהבהיר שכל הפרה שכזו כשיבחין בה בעל נדל"ן דיגיטלי, יכולה אפילו לבוא לטובתו הכלכלית.

איך? נכסים דיגיטליים מוגנים תחת חוק זכויות יוצרים כקניין רוחני, ככאלו שמהווים יצירה עצמאית וביטוי לרעיון מקורי שאדם הגה והוציא לפועל בעצמו. לכן, כשאדם גונב מהנכס שלכם, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להישען אחורה ולחייך, בגלל שהגנב ישלם על זה, והרבה.

אוקיי מגניב – אז איך עושים מזה כסף?

אז עכשיו אחרי שהבנו קצת את הכוחות הפועלים בזירה האינטרנטית, זו שגדלה בקצב מטורף ושמתגברת מדי יום, כמו גם את הסוגים של נכסים שיש, בואו נבין איך להגדיל הכנסה חודשית בעזרת נכס דיגיטלי. חשוב להבהיר לפני הכל שלכל נכס דיגיטלי יש את כיווני ההכנסה שלו.

כלומר, יש נכסים דיגיטליים שהלכה למעשה מוכרים מוצרים לגולשים, בין אם מדובר בקורס אינטרנטי ובין אם בחתול עץ מסין, בעוד שיש נכסים דיגיטליים שהמודל הכלכלי שלהם עובד סביב יצירת אתר רלוונטי לקהל יעד מסוים, כאשר לבסוף הפרטים שידלה אותו אתר מהגולשים (להלן – ליד), ימכרו לאחר מכן לבעלי מקצוע רלוונטיים.

בנוסף, ישנם אתרים שבכלל לא מוכרים שום דבר לאף אחד, וכל עולמם הוא לייצר תנועה ערה באתר עצמו כדי שאחר מכן יוכלו לתרגם אותה לפרסומות ומכירת משבצות בצדדים למרבה במחיר, כשהנכס הדיגיטלי שלהם הוא מעין מגזין משולב בלוח מודעות מטעם מפרסמים חיצוניים.

איך בוחרים איזה נכס דיגיטלי להקים?

אז איפה אתם נכנסים פה? זו שאלה שעליכם להשיב עליה בעודכם חושבים על איזה סוג נכס אתם מעוניינים לייצר, כאשר השאלה צריכה להיות מושפעת מהיכולת שלכם להתנהל במרחב בו אותו נכס יתקיים.

כלומר – ייתכן מאוד וליזמים מבוגרים יהיה קשה יותר לייצר נוכחות על בסיס נכס שמתקיים ברובו ככולו ברשתות חברתיות ועבור קהל צעיר שהם לאו דווקא מדברים בגובה שלו או אליו, מנגד – יכול להיות שפתיחת אתר או פלטפורמה בה הם כן יכולים לתקשר עם קהל היעד ולתחזק את ההתעסקות עם הרגולציה שיש בה (אם בכלל), תהיה עדיפה משמעותית וקלה יותר לתפעול.

כמו כן, האפשרויות להקמת נכס דיגיטלי גם מגוונות, כאשר גם אם כבר מנינו את סוגי הנכסים הקיימים, ראוי להתייחס לאופן בו תוכלו לעבוד במסגרתם.

כלומר, עומדות בפני כל מי שחפץ לייצר נכס דיגיטלי 3 אפשרויות (כלומר, אתם תמיד יכולים לכתוב ספר או לכתוב אלבום ולנסות להזניק אותו, אבל הכוונה למיינסטרים העיקרי):

  • שיווק שותפים
  • הקמת אתר למען השכרה עתידית
  • החזקת אתר עבור העסק או כעסק בפני עצמו
איך מקימים נדל"ן דיגיטלי מא' ועד ת' ואיך אפשר להרוויח מזה?
הקמת נכס דיגיטלי – איך בוחרים איזה נכס להקים?

שיווק שותפים

שיווק שותפים עלה לכותרות בשנים האחרונות לעתים רבות בקונוטציות שליליות מעט, בעיקר לאור מפח הנפש שתקף רבים אשר הולכו שולל ושילמו דמי חברות משמעותיים על מנת למכור מוצר ירוד ולרוב לגייס אנשים אחרים לתוך אותה עסקה לא מוצלחת, כאשר בהחלט צריך להיזהר כשנכנסים לשיווק שותפים שעלול לפעמים להסתתר כהונאת פירמידה.

אך שיווק שותפים שנעשה כהלכה, יכול לחלוטין להשתלם ולהפוך לאפיק הכנסה נוסף ומשמעותי, כשהוא למעשה כולל תשלום מצד המשווק (זיכיון) לספק (בעל המוצר בפועל), שבתמורה לתשלום הנ"ל הוא רשאי לשווק את מוצריו ולהציעם לכל דורש בעבור עמלה כמובן, בין אם מדובר במוצרים פיזיים או אינטרנטיים בלבד.

כאשר הנכס הדיגיטלי בא לידי ביטוי כאן כאשר יש לכם אתר ו/או ישות אינטרנטית כלשהי שבה אתם שמים קישורים לאותם מוצרים שאתם משווקים, כשמשם למעשה ככל שהאתר יהיה יותר פופולארי ובהתאם יכנסו אליו יותר לקוחות פוטנציאליים, כך גם ההכנסה הפסיבית שלכם מהאתר עצמו תעלה, בעודכם מוכרים מוצרים של אחרים מבלי לנקוף אצבע.

הקמת אתר עבור צד ג'

כמו כן, עוד דרך לייצר הכנסה קבועה מהאינטרנט היא באמצעות הקמת אתר, אך לא כזה שאתם מתכוונים באמת להשתמש בו. מבולבלים? בואו נצא רגע מהדיגיטל כדי להסביר לעומק.

תחשבו שאתם קבלן בניין שבונה מבנה, אבל לא כזה שהוא מתכוון לגור בו, אלא להשכיר אותו קבוע למישהו שמעוניין במאפיינים הספציפיים של הנכס שבניתם, בגלל שהוא מתאים לו ולנסיבותיו האישיות.

ההבדל היחידי הוא שהעלות עבור מבנה ממשי מסתכמת במיליונים, וההוצאה הכלכלית הכרוכה בהקמת נכס דיגיטלי פחותה משמעותית, כאשר לעתים רבות גובה ההכנסה בעבור הנכסים השונים זהה ולעתים רבות אפילו גדולה יותר בדיגיטל.

נכס דיגיטלי ניתן למכור כמו כל נכס אחר

נקודת דמיון מנגד, היא שבדיוק כמו בנכס ממשי, גם את האתר אפשר למכור כנכס בפני עצמו לגורם אחר שמעוניין בו, אחרי שהחזיר את ההשקעה ואת כל הנלווה לה, אבל שאלה שאולי יכולה לעלות היא – למה שמישהו ישכיר אתר במקום לבנות אחד בעצמו?

למה שמישהו ישכיר ממכם את הנכס הדיגיטלי שלכם?

כאן אנחנו כבר מגיעים לסיבה שבשמה נבנה האתר מלכתחילה, כלומר כאשר אדם משכיר אתר מאדם אחר, הוא עושה זאת בגלל שאותו אתר מצליח לייצר הכנסה בזה הרגע או יכול לייצר הכנסה עבורו בעולמו העסקי הפרטי, איך?

לדוגמה אם מדובר באתר שמכיל בתוכו המון אינפורמציה משפטית, מפרט ומבאר את כלל ההליכים והתהליכים השונים שגולשים רבים צריכים לעבור, כדוגמת שלבי הליך גירושין, כשלבסוף הוא מניח חלונית קטנה שקוראת לגולשים להשאיר את מספר הטלפון שלהם למען יחזור אליהם עורך דין גירושין מותאם.

במידה והאתר הצליח לשכנע את הגולשים כי אכן כדאי להם להיוועץ עם עורך דין מטעם אותו אתר, כל ליד שכזה חוסך מעורך הדין בקצה שהשכיר את הנכס הדיגיטלי את המלאכה המייגעת בחיפוש אחר לקוחות, כמו גם את ההתעסקות בהקמת אתר שכזה מ- 0 והעברת כל התהליכים הרלוונטיים לו על מנת שיוכל לייצר את אותם לידים.

החזקת אתר כעסק או עבור עסק

לבסוף, עוד כלי נפוץ בו נעזרים במסגרת נכסים דיגיטליים הוא כאשר מעוניין בעל עסק ליצור אתר למען העסק, כערוץ פרסום שנועד לשרת את העסק הישיר שלו, או כאשר האתר מוקם כעסק בפני עצמו, ככתובת שממנה יצאו הזמנות משלוחים וכל דבר שרק קשור למשלח ידו של בעל האתר.

כלומר, האתר מהווה החנות הדיגיטלית של בעליו, כשהוא נועד לשרת אך ורק את השירותים שהוא עצמו נותן, בלי שום התקשרות עם גורם חיצוני או תלות חיצונית בגורם שמפקח עליו.

סיכום ביניים

אז עד כה הגענו למסקנות הבאות:

יש 3 סוגים של נכסים דיגיטליים, שמשתנים בין מידת השייכות של נדל"ן דיגיטלי לבעליו, החל משליטה מלאה, דרך שליטה מלאה תחת ביקורת ופיקוח מצד רשת חברתית, ולבסוף שותפות גורל עם פלטפורמה חיצונית שמקבלת חלק מהכנסות והבעלות של החנות עצמה.

כמו כן, השימושים עבור האדם הפשוט מהיישוב לנכס דיגיטלי לרוב מתחלקים בין שיווק שותפים – פרסום המוצרים באמצעות פלטפורמה כלשהי, אפילו אם המוצרים לא בבעלות המוכר.

בנוסף להקמת אתר הן כצעד משלים לעסק או כעסק בפני עצמו, והן הקמת נכס דיגיטלי על מנת להשכיר אותו לאיש מקצוע שימצא אותו רלוונטי מפאת העיסוק שלו.

אך המשותף לכל נכס דיגיטלי באשר הוא, הוא הצורך בתנועה (טראפיק) על מנת להתניע את הנכס וליצור את האפשרות שהנכס ייצר הכנסה, כשהמרכיב הנוסף הוא מוניטיזציה, הרכיב שגורם לאפשרות הזו להתגשם.

טראפיק – איך ולמה

אז הקמתם נכס דיגיטלי באשר הוא, שילמתם לכל הגורמים הרלוונטיים להקמת אתר או שאפילו הפשלתם שרוולים ועשיתם את זה בעצמכם, האתר עומד מוכן ומזומן – אבל לא נכנס אף אחד והטראפיק רדום, מה עושים?

הקמת נכסי משנה דיגיטליים למען חיזוק הנכס המרכזי

קודם כל כדי לאפשר לאתר האינטרנט ולנכס הדיגיטלי שהוא מגלם להתרומם ולייצר לידים או לקוחות, רצוי להקיף את האתר במגוון נכסים דיגיטליים משלימים שמפנים גולשים בעוד פלטפורמות אליו.

כלומר, המטרה צריכה להיות הגדלת הטראפיק ככל הניתן (לפחות בשלב הראשון, עוד נגיע להמשך), כאשר הדרך לשם היא לרוב באמצעות יצירת זרועות בשלל הערוצים הרלוונטיים שיכולים לשכנע גולשים להיכנס לאתר.

ערוצים שכאלו הם פייסבוק – גם בתור עמוד שמייצג את האתר והעסק מאחוריו וגם בתוך קבוצות רלוונטיות שעוסקות בתחומים שקשורים למה שהאתר שלכם מציע, ערוץ יוטיוב (יוטיוב הוא ממזמן לא סרטונים של חתולים, טוב לא רק לפחות) שיציג היבטים ועניינים שהאתר שלכם עוסק בהם וכן הלאה.

קראו גם את הכתבה שהכנו: איך לעשות כסף מיוטיוב?

שימור התנועה לנכס באמצעות העמקת תוכן

לאחר שהטראפיק התחילה לזרום פנימה צריך לנסות לשמר ולטפח אותה ככל הניתן, תהליך שלמעשה כרוך בהטמעת תוכן איכותי ורלוונטי בתוך האתר, כזה שיגרום לגולשים לחזור שוב ושוב וחשוב מכך – להפיץ לכל מי שהם יודעים שרלוונטי עבורנו את האתר ואת התובנות שהם קיבלו בו.

כלומר נביא ערך מוסף באמצעות כל אותם ערוצי פרסום בנכסים הדיגיטליים השונים ובכך נגדיל אפילו עוד יותר את הטראפיק והתנועה, שכאשר זו קיימת הגיע הזמן לשלב החשוב ביותר – מוניטיזציה, או בעברית – לעשות כסף.

מוניטיזציה

מוניטיזציה היא בעצם לקחת את המוניטין שיש לנכס הדיגיטלי שלכם, ולתרגם אותו הלכה למעשה לכסף. אתם אולי לא יודעים או שמים לב, אבל אנחנו נתקלים במוניטיזציה 24/7.

כל פוסט בפייסבוק או באינסטגרם שבו בוגר ריאליטי כלשהו מציע לכם סבון מסוים בסטורי שלו הוא מוניטיזציה ישירה של החשבון שלו ברשת החברתית, כלומר של הנכס הדיגיטלי שלו, כאשר בעבור החשיפה ההיא והגדלת הטראפיק לטובת אותו מותג, בעל הנכס (בוגר הריאליטי) מייצר הכנסה.

לכן, בהתאם לסוג הנכס שבידכם עליכם לשאול את עצמכם כיצד תוכלו לעשות מוניטיזציה אופטימלית לנכס שלכם, כאשר האפשרויות רבות ומגוונות, כאשר חלקן מתאפשרות רק לסוגי נכסים מסוימים, ואחרות רלוונטיות לכולם.

השכרת הנכס

לדוגמה, יכול כל בעל נכס דיגיטלי להשכיר את הנכס שלו בעבור דמי שכירות חודשיים / שנתיים, בין אם מדובר בחנות או אתר אינטרנט המייצר לידים, אפשר באמצעות חוזה פשוט להגיע להבנה שמחלקת בדומה לכל נכס אחר באשר הוא את הזכויות והפריבילגיות שמקבל כל צד בתמורה לתשלום קבוע שנקבע מראש.

לעומת זאת, מדובר בשיטה שלא ניתן ליישם בעבור נכסים דיגיטליים ברשתות חברתיות של אנשים פרטיים, כלומר יותר קשה לתת לאדם בעלות נקודתית על מותג שמשויך באופן ישיר לשם שלכם, שכן מדובר בחדירה מעבר למישור העסקי.

שיתופי פעולה

מנגד, אפיק שמסייע למוניטיזציה הוא קיום שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים לנכס עצמו, או כאלו שמעוניינים לפרסם אצלכם בזכות הטראפיק שיש לכם בנכס עצמו.

הפרסום יכול לבוא לידי ביטוי בדוגמת ממש פרסום מוצר במסגרת שיתוף פעולה, כלומר צד ג' משלם לכם על מנת שתחשפו את המוצר שלו, או שלפעמים הוא בא לידי ביטוי במכירת שטח פרסום באתר עצמו למשך זמן רב, בדומה לחוזה שכירות.

שיתופי פעולה יכולים לבוא לידי ביטוי גם במובן של חשיפה הדדית בין 2 בעלי נכסים דיגיטליים או כל דבר העולה למוחכם הקודח, שיכול לעזור בהגדלת הטראפיק ולבסוף בשיפור המוניטיזציה.

מכירת לידים עצמאית באמצעות נכס דיגיטלי משלכם

כמו כן, כמו בדוגמה שציינו למעלה, כאשר נדל"ן דיגיטלי בבעלותכם מייצר לידים של לקוחות שמעוניינים שיחזרו אליהם ויציעו להם את השירות שהנכס שלכם נתן להם את הרושם שאתם יודעים לספק, בין אם מדובר בהחזרי מס, עריכת דין, תמלול שיחות, התקנת פאנלים סולאריים ובניית אתרים, אתם יכולים כבעלי הנכס למכור את אותם לידים לאנשי מקצוע שעוסקים בתחומים הנ"ל.

אותם אנשי מקצוע ישמחו לשלם (ולא מעט בכלל) כדי לחסוך מעצמם את החיפוש הבלתי נגמר אחר לקוחות, כשאתם פשוט מגישים להם קובץ אנשים שכבר צבועים ככאלו שזקוקים לשירותיהם. זה בעצם כמו שמישהו יגיד לכם שהמחט בתוך השחט שווה 100 שקל, ושאם תשלמו 10 שקלים תוכלו לקבל אותה כאן ובמקום, עסקה לא רעה נכון?

מנגד, חשוב להיזהר בפן המשפטי שנוגע למכירת לידים, שכן לעתים עלול להיווצר הרושם באתר שאתם מציגים את עצמכם כאוטוריטות בתחום, והפניית הליד לגורם חיצוני עלולה להיות הטעיה וכזו שתדרוש מכם דין, ולכן רצוי להיזהר במה מבטיחים ומה מופיע באותיות הקטנות.

שיווק שותפים מנקודה אחרת

בנוסף, כשהאתר שלכם מייצר המוני גולשים ושפוקדים אותו מדי יום אלפי אנשים, תוכלו לעשות שימוש בנכס דיגיטלי שלכם כפלטפורמה שאפילו מייצאת החוצה מוצרים לידי משווקים אחרים.

כלומר, אתם תוכלו למעשה לתת לכל מי שחפץ בכך למכור את שירותיכם (במידה והם עד כדי כך מבוקשים) בתמורה לעמלה מסוימת, כאשר הן מהמכירה והן מהזיכיון של המשווקים אתם תייצרו הכנסה והחלק הכי טוב (תחזיקו חזק) הוא שאתם לא צריכים לעשות ולו שום דבר כדי לגרום לזה לקרות. כלומר, חוץ מתחזוקה בסיסית של האתר וגם כאן מדובר במלאכה פשוטה שבעלויות מזעריות תוסר מעליכם.

יש לי רעיון לנכס דיגיטלי אבל אין לי מושג איך לייצר לו טראפיק – מה עושים?

אז נכס דיגיטלי מורכב מטראפיק רודף מוניטיזציה וחוזר חלילה, אבל מה עושים כדי לייצר תנועה לאתר מלכתחילה, איך מביאים את ההמונים לאתר שלכם מתוך כל מאות מיליוני הערוצים בפייסבוק אינסטגרם יוטיוב ובאינטרנט?

התשובה חברים, היא פשוטה יחסית – אתם רוצים שהאתר שלכם יתקדם מעלה ויגיע ליותר גולשים, נשמע כמו משימה לקידום אתרים אורגני.

קידום אתרים אורגני הוא למעשה שיטת שיווק דיגיטלי שכל תכליתה ועולמה הוא הבאת האתר שלכם גבוה ככל האפשר בגוגל עצמו, כאשר מדובר בכלי שמייצר טראפיק משמעותי (92.6% מהמחפשים באינטרנט יעידו) שלאורו תוכלו להתקדם ולבצע את המוניטיזציה ההתחלתית הדרושה לכם בעבור האתר.

שינויים בעת האחרונה בגוגל ופייסבוק בהיבט הקידום האורגני והממומן

כמו כן, לפעמים ישנם נכסים דיגיטליים שלאו דווקא עיקר עשייתם מתרחש בגוגל, בעיקר כאלו המכוונים לחשיפה ברשתות חברתיות כאלו ואחרות, כאשר ראוי לציין שבשנים האחרונות חלו שינויים רבים בערוצי החשיפה השונים, שינויים שנוגעים בעיקר לכך שהקידום האורגני בפייסבוק, כלומר היכולת של פוסט להגיע לקהל היעד על סמך התוכן בו והרלוונטיות בלבד, ירד משמעותית והפך למשני כמעט לחלוטין לעומת הקידום הממומן – רכישת תשומת הלב של הגולשים במקום.

מנגד, אותו תהליך בדיוק קורה בצורה הפוכה בגוגל, כאשר יותר מתמיד הקידום האורגני מוכיח את עצמו ומכפיל פי כמה מונים את כמות התנועה והטראפיק באתר, כאשר הקידום הממומן בו דווקא לוקה בחסר בעת האחרונה לנוכח הצלחתו של האורגני.

לכן, בין אם כשלב ראשון ובין אם כי הנכס הדיגיטלי שלכם מתבסס דווקא על כך שימצאו אותו לקוחות דרך גוגל כערוץ, קידום אתרים אורגני לאתר שלכם הוא בהחלט אפשרות אידיאלית על מנת להגדיל את נפח התנועה בו ולהתחיל לראות ממנו כסף.

כמו כן, מדובר בהליך שאינו מתייקר בהתאם לתוצאות, כלומר הוצאה קבועה שאינה משתנה גם כאשר האתר מגיע להישגים משמעותיים, כאשר לרוב הישגים אלו מגיעים בעקבות קידום האתר על ידי אנשי מקצוע.

לסיכום – נכס דיגיטלי כמקור הכנסה נוסף שחשוב לכל אדם

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, נכס דיגיטלי מאפשר לכל אדם באשר הוא להתנתק ולהפחית את התלות שקיימת לו במקום העבודה הנוכחי שלו, להגדיל את ההכנסה החודשית ו/או לצאת לעצמאות כלכלית כשהוא שובר את משוואת האימים שבה הוא מוכר מזמנו הפרטי למען יצירת הכנסה.

הכנסה פסיבית שכזו יכולה לבוא היום יותר מאיי פעם באמצעות האינטרנט וכל שיש לו להציע, כשמדובר גם בעולם שמתרחב והופך לזירת מסחר גדולה יותר מרגע לרגע, כשמחקרים שעשה משרד האוצר האמריקאי מראים שרק ברבעון ה- 2 של 2020 היה זינוק של 31.8% בהיקף המכירות האינטרנטיות לעומת הרבעון הקודם, כמו גם זינוק של 44.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת לכך, כלומר – האינטרנט מוכר, מוכר הרבה, ועתיד למכור עוד יותר.

לכן, עצם ההחזקה בנכס דיגיטלי חשובה לכל אדם שמכיר בחשיבות של יצירת הכנסה פסיבית וגיוון מקורות הכנסה, כאשר הדרכים להחזיק בנכס שכזה ולפתח אותו מגוונות ואין סופיות, אך כולם לבסוף עוברות בהשגת טראפיק ותנועה לנכס, כאשר לאחר מכן ניתן להמיר ולתרגם את אותה חשיפה באמצעות מוניטיזציה לכסף והכנסה קיימת.

מנגד, מדובר בשוק צפוף ושנהיה צפוף יותר בכל יום שעובר, עובדה שמצריכה מבעל הנכס היעזרות חיצונית בכלים משלימים על מנת לייצר את החשיפה הרצויה לו כאשר לרוב הדרך עוברת בהיעזרות באנשי מקצוע שיוכלו להביא לנכס את החשיפה הרצויה לו כאשר לא פעם ולא פעמיים הכלי הנכון ביותר במיוחד כאשר מדובר באתר אינטרנט הוא קידום אורגני שנעשה כהלכה.

לכן – אם אתם בעליו של נכס דיגיטלי ו/או מתכוונים לפתוח אחד כזה בקרוב ומחפשים גורם מקצועי ובעל קבלות שיוכל לייצר לנכס שלכם את החשיפה שהוא זקוק לה כדי להתרומם ולהפוך למקור הכנסה רווחי, תשאירו את הפרטים שלכם למטה, ובואו נתחיל לעבוד.

מידע נוסף לקריאה:

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס
תשואה של מדד S&P 500

תשואה שנתית ממוצעת של S&P 500

תשואה שנתית ממוצעת של מדד S&P 500 היא נושא מרכזי בעולם ההשקעות, המשמש כאינדיקטור חשוב לביצועי שוק המניות האמריקאי לאורך זמן. הבנת

מה זה קריפטו

מה זה קריפטו (Crypto) – מדריך למתחילים

קריפטו, או מטבעות קריפטוגרפיים (= גם מטבעות דיגיטליים), הפכו לנושא מדובר ופופולרי בשנים האחרונות, משכו תשומת לב עצומה הן מצד משקיעים והן

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן