קורס שיווק שותפים: למה כדאי ללמוד את התחום החם של האינטרנט?

בוקר טוב, שוב התעוררתם בשעה לא סימפתית (שש בבוקר מישהו?) כבר הספקתם לשתות כוס קפה, עולים על הרכב ונוסעים למשרד, שוב תקועים בפקקים עם עוד אלפי אנשים עייפים, כבר הגעתם למשרד ותדלקתם עם עוד קצת קפאין לנשמה, עוברים שוב על מיילים משעממים ומשתוקקים כבר שמחוגי השעון יעצרו על השעה חמש אחה"צ. 

נשמע נורא? 

מה אם במקום להיסחף למעגל המונוטוני של מרוץ העכברים כדי להרוויח עוד כמה שקלים בצ'ק בעשירי לחודש– תוכלו להרוויח הרבה יותר כסף בכל זמן ומכל מקום, וכן – אפילו בזמן שאתם ישנים? 

זה הרעיון שעומד מאחורי שיווק שותפים. אבל רגע רגע, לפני שאתם מתבלבלים תנו לנו לעצור אותכם – שיווק שותפים לא אומר שממחר אתם הולכים לשבת רגל על רגל במיקונוס עם כוס קוקטייל, למעשה, יש די הרבה עבודה בדרך…ועדיין התוצאות ללא ספק שוות את זה. אז מה זה בדיוק "שיווק שותפים" ולמה ואיך כדאי לכם להתחיל ללמוד את אחד התחומים החמים ביותר באינטרנט? כל התשובות בהמשך המאמר.

קורס שיווק שותפים
קורס שיווק שותפים – כל היתרונות!

תוכן עניינים: 

מה הוא שיווק שותפים 

איך זה עובד? 

באיזה פלטפורמות ניתן לעשות שיווק שותפים? 

מה היתרונות של שיווק שותפים? 

איך מתחילים? 

 

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא תהליך בו שותף מרוויח עמלה עבור שיווק מוצרים של אדם או חברה אחרת. השותף, מחפש מוצר שהוא נהנה ממנו ואז מקדם אותו ומרוויח חלק יחסי מכל מכירה שהוא מבצע. המכירות מתבצעות באמצעות קישורי אפילייט מאתר לאתר אחר. 

איך עובד שיווק שותפים?

שיווק שותפים עובד על רעיון די פשוט. חברה או עסק שמעוניינים לקדם או למכור מוצר/שירות תפנה ליוצר תוכן שיש לו קהל עוקבים מכובד ואיכותי שבאמת מעורב בפלטפורמה שלהם. העסק משלם שיעור עמלה שמוסכם מראש על הצדדים על מנת לקדם את המוצרים לקהל של יוצר התוכן באמצעות קודי קופון, קישורי אפילייט או מודעות ממומנות. 

שיווק שותפים דורש שלושה דברים:

  • משווקים – יוצרי תוכן באחת מהפלטפורמות המובילות שמקדמים מוצרים/שירותים 
  • סוחרים – חברות/ארגונים/ עסקים שמוכרים מוצר או שירות
  • צרכנים – לקוחות פוטנציאלים שנכנסים תחת ההגדרה "קהל יעד". 

ברגע שהמשווק והסוחר מסכימים על תנאי תשלום (נגיע לזה בהמשך), המשווק מתחיל ליצור תוכן שמקדם את המוצר של הסוחר. לרוב זה יכלול לינקים שמסופקים על ידי הסוחר שמטרתם לקדם את המוצר ושמסייעים לעקוב אחר התוצאות של המשווק. 

כך נראית עסקת שיווק שותפים מההתחלה ועד הסוף:

  1. המשווק מציג מודעה שמקדמת את המוצר או השירות של הסוחר באתר האינטרנט שלהם, בבלוג, בניוזלטר או באחת מהרשתות החברתיות. 
  2. העוקבים שהם הלקוחות הפוטנציאלים לוחצים על המודעה או על הלינק למידע נוסף על ההצעה מהסוחר. 
  3. מהרגע שהלקוח לחץ על הלינק מתחיל מעקב באמצעות תג UTM שמשויך למשווק שקידם את הלינק. אותו תג, מאפשר לסוחר לעקוב אחר מספר הרכישות שבוצעו באמצעות השותף ומסייע לקבוע את יעילות קשרי שיווק השותפים שלהם. 
  4. הלקוח מבצע את הרכישה וממשיך בתהליך התשלום כרגיל. 
  5. הסוחר מסמן כי הרכישה בוצעה באמצעות לינק האפילייט ומאמת את המכירה. 
  6. לאחר ביצוע האימות ולאחר שהרכישה הושלמה – המשווק מקבל עמלה מהסוחר. 

קורס שיווק שותפים

כאשר הסוחר מתקשר עם יוצר התוכן/משווק בהסכם תוכנית שותפים, הוא בעצם משלם עבור גישה לקהל יעד של המשווק. עסקים רבים מכירים בכך שלוקח הרבה זמן ומאמץ לבנות קהל אורגני ונישתי. עבור חברות רבות – הבחירה בין השקעה בבניית קהל חדש פחות אטרקטיבית (ויקרה יותר) מאשר לעבוד ישירות עם יוצר תוכן שכבר יש לו קהל כזה.  

באיזה פלטפורמות ניתן לעשות שיווק שותפים? 

הצעד הראשון בדרך להפוך למשווק שותפים הוא בניית קהל ופלטפורמה. כל מי שיש לו פלטפורמה דיגיטלית וקהל יכול להיכנס למשחק הזה – וזה לא משנה אם הקהל שלכם מגיע מבלוג שעוסק בתחביב שלכם, מערוץ יוטיוב או מחשבון אינסטגרם. 

הנה מבט כללי על כמה מערוצי השיווק השותפים הפופולריים ביותר.

#1 רשתות חברתיות

רשתות חברתיות זו אחת הפלטפורמות הפופולריות לקידום שיווק שותפים. אם אתם כבר משפיענים עם קהל רחב שמעורב בתוכן שלכם – ללא ספק הדרך לרווחים תהיה קצרה בשבילכם. 

למעשה, גם אם אין לכם קהל עוקבים גדול אתם יכולים להיות מופתעים מהכמות שאתם צריכים כדי להתחיל לעשות שיווק שותפים – המינימום הוא בדרך כלל 1000 עוקבים! למה? כי זה פחות המספר אלא יותר אחוז המעורבות ואיכות הקהילה שבניתם – האם הקהל מגיב לכם על התוכן? האם הוא יוצר איתכם קשר בסטורי? שואל שאלות? מתעניין? אם התשובה היא כן, ייתכן ואתם כבר בשלב זה תצליחו לעבוד מול מותגים ועסקים במסגרת שיווק שותפים. 

#2 ערוצי Youtube

מעצמת הדיגיטל השנייה בגודלה לצד גוגל – ליוטיוב יש מערכת חוקים משלה בכל הנוגע לשיווק שותפים. יוטברים מייצרים את עיקר הכנסותיהם מהצגת מודעות בתוך הסרטונים בערוץ שלהם. ככל שהערוץ נהיה פופולרי יותר, כך הסרטונים שלהם מקבלים יותר צפיות והם מרוויחים יותר כסף מהמודעות שמוצגות לצופים שלהם. 

דרך נוספת להרוויח דרך שיווק שותפים ביוטיוב זה פרסום מוצרים/שירותים בסרטונים, כלומר – לשכנע את קהל הצופים שלכם לרכוש מוצר מסוים. הלינק למוצר עצמו ממוקם לעיתים קרובות תיאור של הסרטון (וכמובן שעליכם לציין זאת בפני הצופים שלכם). 

בשביל להתחיל להרוויח כסף דרך יוטיוב דרך התוכנית שלהם, אתם זקוקים למינימום 1000 מנויים בערוץ שלכם. 

#3 אתרי אינטרנט  

בואו נדבר על המודל הנפוץ ביותר בשיווק שותפים: אתרי אינטרנט. תוכן נהדר זה בסיס מצוין לשיווק שותפים, זאת מנקודת הנחה שמקדמים את האתר בגוגל. 

אחרי הכול, כיום הדרך הטובה ביותר לקבל תנועה לאתר היא לספק תוכן שימושי, אינפורמטיבי שרלוונטי לקוראים שלכם. זו הסיבה שיותר אנשים בונים אתרים שמספקים מידע, מדריכים וטיפים בנישות ספציפיות – זה יכול להיות אתר בתחום האופנה עם נישה שמתמקדת בג'ינסים, או בתחום האוכל – כמו לדוגמה המלצות על המבורגרים הטובים ביותר ברחבי הארץ.  

ברגע שהתכנים מתחילים להיות מדורגים בגוגל, תוכלו להוסיף קישורי אפילייט למוצרים ושירותים שיכולים לעזור לאנשים בנישה הזו, בין אם זה מוצר שהוא קורס, מכשיר למטבח או לינק לאתר שמספק את הסחורה הזו במחירים משתלמים. אופציה נוספת, היא להשכיר שטחי פרסום עבור חברות ועסקים שיפרסמו מודעות באתר שלכם. 

מה היתרונות בשיווק שותפים? 

#1 יוזמה עסקית בעלות נמוכה 

היתרון המובהק בשיווק שותפים זו העובדה שמדובר בפלטפורמה שכל אחד יכול להצטרף אליה ולהתחיל לעבוד, כלומר אין משהו שמגביל אתכם וכל זה בעלות כספית מאוד נמוכה – זה רק עניין של החלטה. כל שעליכם לעשות הוא ליצור אתר, אתם יכולים לבנות בעצמכם או באמצעות בונה אתרים,  לבחור בנישה טובה ובמוצרים שרלוונטיים עבורכם לשווק. 

#2 מקור הכנסה נוסף

שיווק שותפים לא דורש מכם לעזוב את העבודה הנוכחית – אתם יכולים לעשות את זה כפרויקט צדדי ולראות איך זה עובד בשבילכם בחודשים הראשונים. 

#3 אין שירות לקוחות  

שירות לקוחות ללא ספק יכול לגזול הרבה זמן ואנרגיה ותכלס… לרובנו אין באמת כוח להתעסק עם זה. למרבה המזל, בשיווק שותפים אתם ממש לא צריכים לדאוג לחלק הזה, האחריות שלכם היא רק לקדם את התחום שבחרתם. 

כמובן, שחשוב להדגיש שייתכן ועוקבים שונים ישאלו אתכם שאלות על מוצרים ושירותים מסוימים שאתם מקדמים, וכן רצוי לענות להם באופן מקיף ומהיר, יחד עם זאת זה רחוק שנות אור מהתעסקות בניהול לקוחות. 

#4 הכנסה פאסיבית 

אחד היתרונות הברורים של שיווק שותפים, זו האפשרות ליהנות מהכנסה פאסיבית. האם זה לא נהדר להתעורר בבוקר, לפתוח את מחשב הנייד ופשוט לגלות הכנסות נוספות בחשבונך? 

#5 לעבוד מכל מקום

כמו בהרבה מקצועות בתחום הדיגיטל, גם בשיווק שותפים אתם יכולים לעבוד מכל מקום ובכל זמן – בין אם זה מהבית שלכם, בית קפה או מאיי הבהאמה 😊 העיקר שיהיה לכם חיבור לאינטרנט. 

אז איך מתחילים? 

שיווק שותפים יכול להרגיש עבור הרבה אנשים כתחום מאיים בהתחלה, במיוחד לכאלה שמגיעים בלי הרבה רקע. אבל, אל דאגה – למידת מיומנויות והמגמות החדשות תהיה לכם פשוטה יותר אם פשוט תבחרו לעשות קורס שיווק שותפים. 

רגע, אבל למה לא ללמוד לבד? 

שיווק שותפים הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר שיש, זה לא מספיק להיות עם קהל עוקבים גדול וזה בוודאי לא מספיק להחזיק באתר אינטרנט עם כמה תכנים (אפילו טובים) – כדי להצליח לראות פירות. המתחרים שלכם עוברים קורסים והכשרות מיוחדות – ואם אתם לא תלמדו ולא תכירו מגמות חדשות בתחום – אתם תמיד תישארו צעד אחד מאחור. 

זו בדיוק הסיבה שאנחנו ממליצים כן לעבור הכשרה מסודרת ומקצועית, שם תוכלו ללמוד את כל הדרכים לבחור ולקדם את הנישה שלכם נכון, עם טריקים ואסטרטגיות חדשניות. 

קיבלתי, אז איפה כדאי ללמוד? 

כמו שבטח כבר הספקתם לגלות, בשנים האחרונות התחילו לצוץ עשרות קורסים דיגיטליים לשיווק שותפים, אבל לצערנו רבים מהם מנצלים את החוסר ניסיון והפגיעות של מתחילים. מדובר בעיקר בקורסים שמשחזרים מידע ישן שתוכלו למצוא כמעט בכל מקום באינטרנט. 

למרבה המזל – יש גם קורסים מצוינים בתחום, שיתנו לכם את כל הכלים שאתם צריכים כדי להתחיל לקדם מוצרים ושירותים שונים וליהנות מהכנסה פאסיבית. 

אם חיפשתם המלצה לקורס באמת מוצלח – אז כדאי לכם לבדוק את הקורס של שמול. 

מעבר לזה ששמול באמת תותח בתחום (תבדקו את זה בעצמכם!) 😊

הקורס שלו הולך לספק לכם גישה לכל מה שאתם צריכים כדי להצליח בשיווק שותפים– אתם תלמדו איך לבנות אתר ממיר שהגולשים ומנועי החיפוש יאהבו (בלי ידע בעיצוב ותכנות), איך לעשות מחקר שוק נכון, איך לפתח אסטרטגיית תוכן, איך לקדם את האתר בגוגל כך שיגיע למקומות הראשונים ובקיצור…איך להפוך אותו למקור הכנסה נוסף (ואולי גם עיקרי). 

יש עוד הרבה קורסים מצוינים בתחום וההתלבטות מובנת – הכי טוב זה שתקראו היטב ביקורות ותעשו מחקר שוק מקיף. 

כמה מילים אחרונות, 

שיווק שותפים תופס פופולריות רבה בישראל, יחד עם זאת – הוא מתאים בעיקר לאנשים חרוצים שמוכנים להשקיע הרבה זמן ומאמץ בעבודה קשה (שבסוף באמת תשתלם). כדי שתוכלו להתחיל לייצר הכנסה פאסיבית גבוהה, כדאי להיעזר בקורס שיווק שותפים דיגיטלי שיאפשר לכם ללמוד איך לבנות אתר, לקדם אותו ולייצר רווחים גבוהים . 

מקווים שהמדריך הזה עשה לכם סדר, אם יש לכם עוד שאלות מוזמנים להשאיר לנו תגובה ואנחנו נדאג לענות לכם בהקדם 😊 

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס
קורס בניית נכסים דיגיטליים

קורס בניית נכסים דיגיטליים

להרוויח כסף דרך האינטרנט זה חלום בשביל הרבה אנשים, אך הוא דורש הרבה סבלנות, ידע וכמובן עבודה קשה. אם אתם תכירו את

כתיבת תגובה